2/8-2016

Ja, der gik lidt tid inden jeg endnu engang kom til tasterne efter min deltagelse i Stevns jernmand 2016.

medaljje

Jeg deltog i Stevns jernmand d. 28/6-2016, på trods af jeg lige havde taget min afsluttende eksamen og derfor ikke havde fået trænet den mængde jeg nok burde have gjort.

Men det gik mere eller mindre som forventet med de 3 dicipliner.

Svømningen gik rigtig godt, og for en gangs skyld fik jeg placeret mig rigtigt aller forrest foran startlinien. Da startskuddet gik tog jeg det stille og roligt de første 1000 meter ca, og derfra fik den lidt mere fart. Der var rimelig mange kampe, især ved bøjerne. Der var mange der skubbede, masede og slog og sparkede. Hader at svømme sammen med brystsvømmere, der er der garanti for man bliver sparket, når man svømmer forbi dem.

Der er fælles start med dem der tager en 1/4 jernmand, og der er der mange af dem der giver den max gas fra start af, så de kan godt komme susende bagfra, og svømme ind i en.

Jeg endte med en svømmetid på på 44,28 minutter inklusiv løbetid fra vandet og op til skiftezonen. Det er jeg rigtig godt tilfreds med, og kom da også op som nr. 138 ud af ca. 300 deltager i 1/2 jernmand.

Cyklingen var både dejligt, og knald hårdt. Ruten er lavet som en firkant der bliver cyklet med 2 lang sider, og 2 korte sider. Den ene lang side var der stiv modvind på, og den side var dælme hård på de sidste 2 omgange. Ruten skulle køres 4 omgange for os på den halve distance. Men til gengæld var der så en lang side med max medvind, det var en fornøjelse at køre den side, og der var der sku fart i hjulene 🙂

Jeg syntes selv cyklingen gik rigtig godt, og mener ikke jeg kunne have gjort det meget hurtigere på den cykel jeg har nu. Tiden endte på: 3.14,07 timer,med et snit 28 km/t.

Det var straks værre med løbet, men det var som forventet. Jeg kunne løbe de første 4-5 km, og så blev benene sku godt nok tunge. Der kunne det mærkes at der manglede meget løbetræning op til stævnet. Resten af løbeturen foregik i løb/gang, hvor der nok var mest gang. Selve ruten var delt op i en kort omgang på 4 km gennem et villa kvarter, og en lang på 6 km, som gik gennem villa kvarteret og ud til klinten og langs denne tilbage til rødvig havn. Det var en rigtig dejlig tur, villa kvarteret var en varm omgang uden vind. Begge omgange skulle løbes 2 gange.

Jeg fik dog slæbt mig igennem samtlige 21 kilometer, omend det var en tid der satte mig langt tilbage i resultat listen. Jeg endte med en løbetid på 2.46 timer. Mine knæ holdte ellers fint til stævnet, men må se i øjnnene at jeg bare ikke havde trænet nok løb.

Så den samlede tid blev på 6:56 timer, hvilket jeg vil dybest set er tilfreds med.

Jeg er dog nu gået i gang med et løbe program til 1/2 maraton, da der jo ikke hersker meget tvivl om at jeg mangler noget koncentreret træning i løb. Og derfor er mit nye mål nu at deltage i, og gennemføre Copenhagen halfmaraton. Det er et 20 ugers træningsprogram som jeg har fulgt i 2 uger nu. Der løbes 4 gange om ugen. Så håber jeg at få kræfterne, og farten til af gennemføre de 21 km på en tid på under de 2 timer.

Lørdag d. 25-06-2016

stevnsjernmand2016Så er det sku blevet dagen før Stevns 1/2 jernmand, og jeg er ved at gøre mig klar til i morgen.

Skal lige have printet licens og billet osv. ud.

Syntes ikke der er nerver på endnu, men det hænger måske også sammen med at jeg har besluttet mig for at tage derned og deltage, og såfremt jeg ikke kan gennemføre pga. mit knæ, så er det bare sådan. Og selvfølgelig, så er det jo også fordi det ikke er nyt og skræmmende mere, har jo trods alt gennemført nogle løb efterhånden.

Men med hensyn til træningen op til raceday, så er det sku lidt så som så med den. Der er jo sket helt vildt meget i mit skole/arbejdsliv de sidste 6 mdr. Så jeg håber at jeg kan halte mig igennem de 21,1 km løb, da jeg er helt klar over at det er der jeg får den store udfordring. Jeg har ikke fået trænet så meget løb som jeg ville, dels på grund af den lange løbeskade, og dels på grund af min praktiktid, eksamener og afslutning af uddannelsen.

Men jeg glæder mig helt vildt, og ser frem til svømmestart i morgen, uanset hvad skal det nok blive fedt. Jeg er ikke så nervøs for svømning og cykeldelen, det er som nævnt løbet jeg er bekymret for, men den løberute der er i morgen, er bare helt vildt fed. Den render fra Rødvig havn og op gennem nogle villakvaterer, og derefter ud til boesdal kalkgrav og langs Stevns klint via trampestien, og retur til Rødvig havn. Det kan da kun blive fedt, vel og mærket, hvis der ikke er max smerter i knæet 🙂

Jeg håber selvfølgelig på det bedste, men vil nyde dagen uanset hvordan det går 

Søndag 1.Pinsedag 2016

Efter mit sidste indlæg har jeg endelig fået taget mig sammen og opsøgt en fysioterapeut, da mit løberknæ blev ved med at komme igen så snart der var lidt belastning på. Hun fandt hurtigt ud af at mine akillesscener var alt for korte, og jeg derved løb på ydersiden af fødderne, hvilket bevirkede at scenerne gned på knæskallerne konstant. Jeg fik noget behandling, og skulle ellers lave en del udstrækning for akillesscenen, og det har virkelig hjulpet. Når jeg tænker over det, har jeg heller aldrig rigtig udstrukket lægmusklerne, ihvertfald ikke mere end 10 – 15 sekunder, når jeg har været ude og løbe. Idag strækker jeg ud 4-5 gange dagligt, samt der strækkes ud i hoftebøjerne også, da de også driller lidt.

 

Jeg løb 4 km, her den anden dag helt uden problemer. Jeg ville faktisk bare se om jeg kunne løbe uden problemer med knæet, og det kunne jeg sagtens, så jeg fandt min mtb frem efter løbeturen, og kørte en tur i skoven bagefter. 20 km blev det til, stadig uden nogle form for knæ problemer, og så kunne jeg jo lige se om jeg ikke kunne klare en løbe tur mere, så sluttede af med yderligere 3 km løb.

Løbet gik faktisk over alt forventning, og helt uden at anstrenge mig for at løbe stærkt, endte jeg faktisk med nogle ok tider.

Virkelig fedt at komme igang igen, ved godt at jeg måske ikke behøvede at lave så mange ting første gang jeg var ude igen, men det gik jo så godt, og der har ikke været andet end almindelig muskel ømhed efterfølgende.

Med hensyn til den jernmand, så er jeg kommet i tvivl om jeg kan nå at træne mig op til det. Jeg har været i virksomheds praktik som rådgivende ingeniør, og det har virkelig været 3 hårde måneder mentalt, og har ikke haft det overskud til at få svømmet og cyklet så meget som jeg burde. Min afsluttende eksamen er jeg også lige begyndt på, den skal jeg arbejde med de næste 3-4 uger. Men det er løbet der bekymrer mig mest, svømningen skal jeg nok komme igennem, det er jeg slet ikke i tvivl om, og de 90 km skal jeg også nok få cyklet, men at løbe 21 km med den smule træning jeg kan nå, det bliver hårdt. Men jeg vil helt sikkert træne alt hvad jeg kan nå op til, og så kan jeg jo bare stille op til start og gennemføre det jeg kan, og så udgå hvis det går helt galt med løbet. Nu har jeg jo betalt billetten.

Og så er det jo ellers bare at få trænet mest muligt, og det giver jo også god energi at træne 🙂

Årets træning (Lidt er det jo blevet til alligevel)

chart (1)

Mandag 2.Påskedag 2016

Så er jeg godt igang med at få trænet til min 1/2 jernmand.

Det ser efterhånden ud til at mit løberknæ endelig har fortaget sig. Jeg er også begyndt 3-4 gange hver dag at udføre øvelser for knæet. Så med lidt held, kan jeg snart komme ordenligt igang med at få trænet løb igen. Det er nok løbet jeg er mest bekymret for til jernmanden, det er satme langt at løbe/gå, hvis jeg har ondt i knæet.

Men cykeltræningen kører rigtig fint, og cykler da også på job nogle af dagene, som er en tur på 23 km hver vej. så ca. 46 km bliver der kørt 2-3 om ugen på job. Det bliver da til lidt i benene.

Og så ellers en del små ture på 45-50 km, så må de lange ture komme i weekenderne. Det var sku nemmere at få trænet, da jeg gik i skole og havde fri kl 1345 hver dag 🙂

 

Jeg fik også gennemført en XTERRA Duatlon i hedeland d.20/3.

ego hedeland

Det var min første Duathlon, der bestod af 5 km løb, 15 km mountainbike og 5 km løb mere. Det var godt nok en hård løberute de havde fået lavet derude. Det gik bare op og ned af de sygeste bakker. Der gik ikke mere end 2-3 km før mit knæ gjorde mega ondt, men jeg kom gennem de første 5 km, og klarede også mtb turen uden de store smerter, men de sidste 5 km løb, var sindsyg smertefulde. Jeg burde jo nok have stoppet, men det er fandme svært når man nu bare gerne vil gennemføre, hvilket jeg også gjorde.

Jeg kom dog også 15. sidst, hvilket jeg absolut ikke er tilfreds med, men skal nok bare være glad for gennemførelse 🙂

Jeg brugte 2 timer og 26 minutter på det hele.

Toppen af poppen
Toppen af poppen

For en meget sjælden gangs skyld, vandt jeg sku i lodtrækningen derude. Vandt 2 kasser energi gel. havde dog været en federe gevinst hvis jeg spiste sukker 🙁

Men de blev solgt, og så var løbsdeltagelsen jo lidt billigere 🙂

gevinst

egocykel

Lidt stolt er man da :) Og lettere træt
Lidt stolt er man da 🙂
Og lettere træt

 

 

Lørdag d. 6/2-2016

Nu er mit VVS Installatør Gas certifikat endelig bestået efter 4 ugers teori og 4 meget hårde uger på værksted.

Jeg har dog formået at få mine knæ i rimelig god orden igen her i januar. Jeg er startet helt forfra med et løbeprogram med interval træning. Så det er blandet gang og løb, hvor løbe passene bliver længere for hver uge. Svømningen er også holdt ved lige her i januar. Så det eneste der ikke er blevet trænet i januar er cykling, men jeg har 14 dages ferie nu, så der skal kombi løbes/cykles så jeg kan nå at komme ordenligt i form til XTERRAEN i Hedeland her i marts. Jeg vil dog med det samme sige, at hvis knæene ikke er 100 % på plads, dropper jeg den duathlon, da jeg ikke vil risikere at væreskadet til min første 1/2 jernmand i juni 🙂

Men lad os nu se, der er 1,5 md til endnu, og vil jo bare gerne gennemføre den.

Jeg glæder mig til at komme ud på vejene og få afprøvet min nye racercykel. Tror der venter mange hundrede kilometer denne sæson på de danske landevej 🙂

Nytårsdag 2015

D. 2 januar 2015 havde jeg besluttet mig for at jeg ikke skulle drikke noget alkohol eller ryge mere. Det har jeg holdt 100 % hele året, og det er jeg selvfølgelig rigtig stolt af, og det har på ingen måde været svært at kunne overholde.

Heller ikke selvom folk næsten syntes jeg er underlig og mærkelig fordi jeg ikke lige skal drikke noget 

Jeg har nu besluttet at jeg vil prøve noget rigtig svært her i 2016. Jeg vil selvfølgelig fortsætte uden at ryge, ingen tvivl om det, alkohol er der ingen af før tidligst når jeg har overstået min jernmand, men tror bare jeg holder resten af 2016 også. Har måske 2 gange godt kunne tænke mig lidt rødvin, ellers er jeg sku ligeglad med alkohol.

Men i 2016 vil jeg helt undvære sukker, kage og andre søde sager. 

Det bliver en kæmpe udfordring for mig da jeg bare elsker slik og kager, men jeg er ikke et sekund i tvivl om jeg gennemfører det, men det bliver ikke nemt. Sukker trangen er altid så stor, og det er næsten umuligt at få madvarer uden de er tilsat den ene eller anden form for sukker.

Eneste undtagelse med sukker er til jernmanden, hvor jeg nok er nødt til at få noget energi tilskud i form af sukker, da det ellers nok bliver en meget lang løbetur uden noget tilskud. Men jeg vil helt sikkert undersøge alternativer til sukker.

Og så vil jeg jo også gerne lige tabe mig så jeg kan komme ned omkring 84-85 kilo, de 1,5 md. jeg har holdt pause, har jeg bare ladet stå til, og spist lige hvad jeg har lyst til, og det har kostet 4-5 kilo. Det går virkelig stærkt med vægten, hvis man ikke passer på 🙂

Jeg ønsker jer alle der har fulgt mig her min side, et rigtig godt nytår og det bedste til jer i 2016

frø

Onsdag d. 30/12/15

Her hvor 2015 er ved at rinde ud, har jeg taget beslutningen om at  2016 er året hvor jeg gennemfører min første 1/2 jernmand (ironman). Måske jeg skulle omdøbe siden til “Vejen til jernmand” eller noget 🙂

Det er et løb som består af 1900 meter svømning, 90 km cykling og 21,1 km løb. Cykling og løb foregår på asfalt og ikke, som i XTERRAEN, offroad. (Se link)

Stevns jernmand

Det skal ske i Stevns, da det for det første er halv pris af KMD´s stævne i Kronborg, og for det andet fordi det bare er en hamrende fed natur i Rødvig og omegn hvor det holdes.

Der er derfor købt billet til Stevns 1/2 jernmand d. 26/6/2016, selvom jeg har været meget tilbageholdende, da jeg skal til min afsluttende eksamen d.21 eller 22/6/2016. Og min eksamen er trods alt det vigtigste, men omvendt giver det mig bare så meget energi at træne dagligt. Men selvfølgelig, hvis det stikker helt af og jeg ikke kan overskue træning og skole, så må jeg jo droppe eksamen.

selvfølgelig stævnet 🙂

Jeg er også bare nødt til at have et mål, noget at stile efter, da jeg ellers hurtigt kommer til at springe træninger over, og falder ned i sofaen.

Jeg er efter 1,5 md pause med løbeknæ(det føles som flere år næsten), endelig kommet igang igen med at cykle og løbe. Svømning har der ikke været så meget af, men det er jeg nu ikke så nervøs for da det er min stærke side. Jeg har fået cyklet en del her de sidste par uger, og kan mærke formen langsomt kommer tilbage igen, det er helt vildt så hurtigt musklerne er raslet af igen. Der er blevet løbet en smule, men det er helt fra bunden af, og sådan vil det være hele vejen. Der bliver maks lagt ti procent på om ugen i distance, men der er jo også masser af tid til stævnet.

Overvejer lidt at få lagt et rigtigt program, og så følge det 100%, eller lave et selv. Thorbjørn Sindsballe´s bog er jo eminent til at lave et ud fra.

Men nu skal jeg lige i gang og få overstået min eksamen som jeg sidder med i skrivende stund.

Søndag d.6/9/15

Nå, nu er det en uge siden xterraen.

Jeg troede inden xterraen at jeg ville være fuldstændig smadret i flere dage efter løbet, og bare næsten ikke kunne gå.

Sådan har det slet ikke været på nogen måder overhovedet.

Jeg holdte helt fri søndag og mandag, men tirsdag startede jeg dagen med en tur i svømmehallen, og fik tilbagelagt 1 km der. og efter skole fik jeg løbet 8,3 km.

Og i dag var vi selvfølgelig en tur til hedelandsløb, det er jo den første søndag i måneden 🙂

Jeg havde besluttet at jeg skulle løbe 12 km idag, men da jeg nåede dertil hvor man skal vælge at løbe videre mod 12 km, eller løbe i mål på 6 km, valgte jeg at stoppe på de 6 km. Jeg gad simpelthen ikke løbe mere 🙂

jeg fik løbet de 6,6 km på 35,20 minut. Det er sku okay, der er nogle gode bakker der skal passeres.

Mit mål for 2016 var at jeg skulle deltage i 1/2 ironman i helsingør, men da jeg startede på skolen igen efter sommerferien, fandt jeg desværre ud af at min afgangseksamen er dagen efter ironman. Det er sku ikke så smart, og min eksamen har 100 % første prioritet, så der bliver ingen ironman til mig den dag. Jeg må finde en anden senere på året at deltage i.

Jeg har tilmeldt mig til Xterra Duathlon i hedeland til marts. Så er der en god grund til at holde formen ved lige henover vinteren 🙂

Og så skal jeg da helt sikkert gentage succesen næste år til Xterraen i Tisvildeleje. Ville være så fedt hvis jeg kunne gøre cykel delen væsentligt bedre, og så lige give den sidste skalle i svømningen. Der er jo et helt år til at forbedre det hele 🙂

Søndag d. 30/8/15

Dagen derpå 🙂

Så er medaljen sku i hus :)

025

Pyyha

Så: er det sku overstået, det er faktisk lidt trist på en måde at tænke på, at alt det jeg har knoklet for de sidste 7 mdr, nu er overstået.

Men hold da kæft for en fed rejse jeg har været på, det var helt klart den bedste beslutning jeg har truffet meget længe, den dag jeg besluttede mig for at rejse mig fra sofaen, og træne mig op til at gennemføre en Xterra, som jeg gjorde igår, 12 kilo lettere på vægten end da jeg startede.

Jeg er bare helt vildt stolt over at jeg kunne gennemfører Xterraen, og ikke mindst at jeg kunne holde fast i træningen og kostændringen.

Det ville ALDRIG have været muligt uden min smukke kones forståelses og fulde støtte hele vejen igennem. Hun har godt nok måtte høre meget om mine træninger og alt muligt crap, når jeg er kommet hjem og adrenalinen stadig bare pumper derudad efter et fedt træningspas 🙂 Hun har stået med alt husholdning og ungerne alene, hver gang jeg har været ude og træne. Hun har også stået der til hvert stævne jeg har deltaget i, og heppede på mig.

Så kæmpe stor tak og kys til dig Kathrine, elsker dig smukke <3

Der skal også lige lyde en kæmpe tak til niller “Jesper Rasmussen”, for at have lært mig stort set alt jeg ved om mountainbike. Tak min ven 

Raceday

Vi stod tidligt op og gik over og spiste morgenmad på hotellet. Der var rigtig mange indlogeret som skulle deltage i løbet. Jeg havde sovet rimelig skidt, ligeså snart jeg gik i seng meldte nerverne sig på banen. Så begyndte jeg godt nok at tænke lidt over det hele, især svømningen, vi havde været nede og se vandet aftenen før, og der var der godt liv i bølgerne, men jeg prøvede at trøste mig med at de nok var aftaget om morgenen. Men det viste sig hurtigt da vi kom ned til vandet at det absolut ikke var tilfældet, tværtimod. De var blevet noget større. Efter at have været rundt og set det hele og tjekket cykel ind osv, iførte jeg mig min våddragt og skulle lige have et prøve svøm. Der var fuld af sten både på stranden og i vandet, der hvor jeg valgte at gå ud, bølgerne slog rimelig hårdt da jeg gik ud i vandet, og var rimelig svære at svømme i. Syntes faktisk det var noget værre røv, så gik hurtigt ind igen. Jeg gik derefter ned til svømmestarten, der stod en del og gjorde sig klar, så hoppede jeg i der. Det var mange gange bedre, ingen sten på stranden eller i vandet, og nu kunne jeg se bøjerne når jeg var oppe og trække vejret. Det var jeg glad for, at  jeg lige test svømmede der også.

Da jeg stod og ventede på racebriefing, lykkedes det min søster at råbe mig op på trods af at jeg stod midt imellem 499 andre svømmere. Imponerende 🙂

Min kammerat ronnie og hans søn, var også kommet for at heppe på mig, virkelig fedt de gad det 

Kl 9:45 var der racebriefing med Thorkild sindballe, som faktisk er mit store triatlon idol 🙂 straks derefter gik racestart, endelig. Den havde jeg ventet på i næsten 7 mdr.

Jeg stillede mig ca i midten af feltet, de professionelle står jo forrest, og så kommer dem der gerne vil hurtigt frem. Jeg gik stille og roligt ud, da det var svært at komme til for folk, da jeg endelig kom i vandet begyndte jeg at svømme og prøvede at holde hovedet over vandet for at kunne se folk og bøjerne. Der var bare mennesker overalt i vandet. Jeg opdagede dog ret hurtigt at sådan kunne jeg ikke svømme, så ned i vandet med hovedet, og så kørte det ellers bare derudad. Jeg røg forbi nogle næsten hele tiden, og det var en kamp at komme uden om bøjerne uden at komme alt for meget i karambolage med de andre svømmere. Vi skulle 2 gange rundt á 750 meter, så efter første omgang svømmede jeg lidt mere til, og endte som nr 186 op af vandet ud af 500 startende i tiden 21,46 minutter.

Det er jeg helt tilfreds med 🙂

Det vil altså sige der er 314 der er kommet senere op end mig eller er udgået under forsøget.

Skiftet gik også okay, jeg brugte 3,12 minut, men der var der også tid til at hilse på svoger og lige kysse konen og ungerne 🙂

Det var straks værre i cyklingen, der satte jeg godt nok pladser til, røg fra plads 172 til 279 under cyklingen. Men okay, det vidste jeg. Den trak godt nok tænder flere gange, og jeg holdte også en del igen, da jeg ikke ville risikere ikke at kunne gennemføre løbeturen.

Men da jeg var opppe for en måneds tid siden og prøve ruten, brugte jeg lidt over 3 timer på turen, under løbet brugte jeg “kun” 2,15 time. Det er jeg virkelig tilfreds med, det var næsten bedre end jeg turde håbe på 🙂

Skiftet i T2 varede 2,43 minut, så jeg blev på 279. plads.

Løbeturen var sku hård, faktisk virkelig hård. Lagde ud med at løbe ud af skiftezonen og så gennem dybt sand hele vejen gennem klitterne til vi skulle i skoven. Men så startede det rigtig hårde først for alvor. Det var ikke bakker, men kæmpe bjerge der ventede os derinde, med lodrette sider. Sådan føltes det ihvertfald 🙂 Det gik bare opad 20-25 meter, og ligeså lodret ned igen, der var jeg virkelig glad for mine salomon trailsko. Der var mange i almindelige løbesko der bare skøjtede rundt og ikke kunne stå fast, det kunne jeg trods alt. Det blev til sådan 3-4 bjerge der skulle bestiges inden vi kunne nøjes med små bakker, og sluttede så lige skoven af med en nedstigning lige så vild igen. Meget teknisk rute i skoven, endelig kom vi ud af skoven igen, men det var direkte ud i dybt løst sand med nedstigning på 3-4 meter. Hvis skoene ikke var fyldt med sand, så blev de det der 🙂 Ruten gik heldigvis langs strandkanten tilbage til race området, hvor vi så lige skulle igennem det dybe løse sand igen til enten mål, eller lap2.

Løbet var altså 2 omgange á 5 km.

Det er ubetinget den fedeste trail tur jeg har været på nogensinde, og jeg skal helt sikkert derop igen og løbe den. Sig til hvis du vil med 🙂

Løbet kostede mig også en del pladser så røg ned på 327 plads som jeg så endte på.

Det var virkelig en fed fornemmelse at løbe over mållinien og få medaljen om halsen. Det havde jeg virkelig glædet mig til lige siden første gang jeg besluttede at deltage 🙂

Det er meget bedre end jeg havde turde håbe på, jeg brugte totalt 4.11:16 time

Jeg havde regnet med at bruge omkring 5 timer mindst.

Men jeg har ikke tænkt mig at falde tilbage i sofaen nu, så jeg har da allerede et nyt mål for 2016:

Kronborg Ironman 70,3

Det er en halv ironman, altså 1900 meter svømning, 90 km cykling på landevej, og løb 21,09 km også på landevej.

Eneste problem er at jeg ikke har en racer, eller en tri-cykel, men det må jeg jo finde ud af på en eller anden måde.

Jeg skal afslutte min vidergående uddannelse i juni 2016, og den har selvfølgelig 1.prioritet, derefter står den på nyt job, som jo også kræver en del kræfter, men hvis der er overskud, så skal jeg helt sikkert gentage successen i Tisvildeleje Xterra 2016. Jeg ville gerne lige prøve at se om jeg kunne gøre den lidt bedre 🙂

Min kammerat Ronnie, er blevet lige så grebet af denne sport som jeg er, så det bliver fedt at få en trænings makker jeg kan gennemføre løbene med, da han også vil med til kronborg og xterraen.

Jeg vil fortsat skrive om mine træninger, og de løb jeg deltager i herinde. Det er bare så fedt hver gang jeg hører om en der er blevet motiveret til selv at komme igang, måske ikke lige med en xterra eller en ironman, men bare det at komme ud og røre sig.